Yksi varma alkavan kesän merkki on se, kun Arvid Nordquistin Sommar-kahvi tulee kauppoihin. Kesän 2024 limited edition -kahvi on jo 12. kausimaku. Monille yksi alkavan kesän merkki on myös se, kun pitkän talven jälkeen aloitetaan mökkikausi. Jos kahvikeitin on ollut mökillä pidempään käyttämättä ja syksyllä unohtui kaataa keittimen jäännösvesi pois, kannattaa keittimessä pyöräyttää pelkkä vesi ennen kuin ryhtyy kahvinkeittoon. Puhdas ja raikas vesi takaa parhaan kahvinautinnon
Muista puhdistaa talven jäljiltä kahvinkeittimen jäännösvesi
Kahvikupillisessa on 98,2 prosenttia vettä. Veden laatu vaikuttaa suoraan kahvin makuun. Käytä aina raikasta, puhdasta ja kylmää vettä, ja kaada vesi keittimeen aina puhtaalla astialla. Veden kalkki- ja rautapitoisuus vaikuttavat kahvin makuun, siksi esimerkiksi kesämökin kaivovedellä keitetty kahvi voi maistua erilaiselta kuin kotona keitetty.
- Kahvikeittimiin jää jokaisen keittämisen jälkeen niin sanottu jäännösvesi, jotta keitin toimii oikein. Jos keitin on viikkoja esimerkiksi vapaa-ajan asunnolla käyttämättä, niin kannattaa pyöräyttää keittimen läpi ensin pelkkää puhdasta vettä, ennen kuin ryhtyy kahvinkeittoon, muistuttaa kahviasiantuntija Cecilia Mérus, joka toimii Arvid Nordquist Finlandin maajohtajana.
Sommar-kahvi tulee taas
Arvid Nordquist lanseerasi ensimmäisen kesäkahvinsa vuonna 2013. Tuotekehityksen taustalla oli unelma siitä, miltä kesä maistuu kahvikupissa. Arvid Nordquistin kesäkahvin suosio on kasvanut vuosi vuodelta ja nyt lanseerataan jo kahdestoista kesäkahvi, joka on myynnissä vain rajoitetun ajan.
- Vuoden 2024 Arvid Nordquist kesäkahvissa on ainutlaatuinen, keskitummaksi paahdettu papusekoitus, jonka maussa yhdistyvät maitosuklaan ja auringon kypsyttämien persikoiden aromit. Tämän vuoden Sommar-kahvi on hiukan viimevuotista tummempi ja hapokkaampi, kertoo Mérus.
Myös Sommar-kahvin pakkaus on nimensä mukaan kesäinen, kauniiden kesäkukkien koristama. Se on kaunis kesälahja tai tuliainen, jossa yhdistyvät laadukas kahvi ja kaunis kukkakimppu.
Kuluttajat valitsivat Ruotsissa: Arvid Nordquist on vastuullisin juomabrändi
Arvid Nordquist on sitoutunut YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin. Sen kahvipaahtimo on toteuttanut merkittäviä toimenpiteitä ilmastovaikutusten vähentämiseksi.
- Käytämme ainoastaan 100 % kestävästi sertifioituja kahvipapuja ja hyödynnämme uusiutuvaa energiaa tuotannossamme. Lisäksi olemme siirtyneet ympäristöystävällisiin pakkauksiin ja kompensoimme jäljelle jäävät hiilidioksidipäästöt tukemalla metsien suojeluhankkeita, kertoo Mérus
Arvid Nordquist Sommar -kahvia on saatavilla K-ryhmän ruokakaupoista huhtikuusta alkaen sekä S-ryhmän Prismoista ja Lidlistä toukokuun puolivälistä alkaen, niin kauan kuin tuotetta kaupoissa riittää.
Kuluttajahinta on noin 6,00 euroa/ 500 g paketti.
Arvid Nordquist HAB on vuonna 1884 perustettu ruotsalainen perheyritys. Olemme alusta alkaen panostaneet mahtaviin makuelämyksiin ja laadukkaisiin tuotteisiin. Valikoimaamme kuuluu elintarvikkeita, oman paahtimon kahvia, viiniä ja olutta. Vuonna 2016 valikoimaan tuli myös muita tuotteita kuin elintarvikkeita. Palveluksessamme on Pohjoismaissa 286 työntekijää, jotka pyrkivät tarjoamaan asiakkaille lyömättömiä makuelämyksiä ja tuotteita. Tuotantoketjuun osallistuvien ihmisten työ- ja elinolojen parantaminen sekä ympäristö- ja ilmastovaikutusten minimointi ovat meille erittäin tärkeitä. Meille ajanmukainen laatu tarkoittaa tuotteita, joiden ympäristövaikutukset ovat mahdollisimman pienet. www.arvidnordquist.fi